Maurice

2011-03-11 @ 13:39:05 | Maurice | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()
Risse eller Maurice som han heter är en vallack född i maj 2002. Hans far är fullblodshingsten San Quintero och hans morfar hette Lansiär.



San Quintero xx 999



Lansiär

Risse blev inriden vid fyra års ålder, de lärde han gångarterna sen började dem med hoppning direkt. Sen åkte han till min mammas kompis dotter som skulle ha han att rida på mestadels i skogen. Men efter att han hade slängt av henne så ville hon inte längre rida honom. Magnus, hennes mammas man som tävlar upp till 140cm i hoppning började då rida honom i markarbete. Han hade ridit honom fyra gånger när jag kom för att provrida första gången. Jag var väldigt nervös och förväntansfull men det första jag ser när jag kommer in i stallet är en ful spinkig fux. När jag började rida honom var han väldigt osäker men desto längre jag red desto säkrare blev han men när vi åkte hem så hade jag ändå inte den "wow, jag vill ha han" känslan.

Vi åkte tillbaka för att rida han några dagar senare och i stallet möttes jag av den fula fuxen igen men denna gången var han betydligt sötare och hade en glimt i ögat som jag gillade. Denna gången kändes det lite bättre när jag red men var ändå inte helt säker. Så jag bestämde mig för att prova rida en gång till utan att Magnus sa till mig hur jag skulle rida. Det gick sådär men jag kände att han hade något och att han ville till mig så då bestämdes det att han skulle få komma hem till mig.



Risse efter att jag hade bestämt mig. Dålig mobilbild men något iaf.

När Risse kom hem till mig var det ett rent helvete rent ut sagt. Jag kunde inte göra vid han själv i stallet för han stegrade och brydde sig inte det minsta om lilla mig. Det fungerade inte heller jätte bra när jag red och han slängtravde in i båda galopperna och det gick inte alls som jag ville. Men jag sa till mig att jag inte skulle ge upp.



Risse samma dag som han kom hit!



Vi har haft mycket otur med sjukdom och väder men i år hoppas vi kunna:

-Hitta en markarbetstränare som passar oss och den nivån vi är på.
-Hitta en hopptränar som passar
-Komma varandra ännu närmare

Drömmål:

-Komma ut på en första hopp/dressyrtävling

Kort fakta om Risse:

*Vallack
*Född 2002
*e. San Quintero
*ue. Lansiär
*Fux
*Cirka 163cm hög

Kommer att komma en bildbomb i ett seperat inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0