Dagens ridpass Maurice

2011-03-19 @ 13:20:25 | Maurice | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()
Red här hemma i paddocken med hopp om att någon skulle komma hem och ta kort på mig men icke så nicke så et blev bara några porträtt bilder i stallet men det är bättre än inget. Åter till ridpasset, det gick super bra och han var verkligen super fin idag!! Hade min martingal där man kan ändra hål så man kan sätta själva martingalen längre ner. Jag flyttade ner den två hål enbart för att han inte skulle kunna dra upp huvudet så extremt lång som han kan.. Först skrittade jag fram på långa tyglar. Jag gjorde serpentinger, volter och så vidare för att få han mjuk och fram för skänkeln. Sen kortade jag tyglarna och jobbade han på samma sätt. I traven hade jag halvlånga tyglar i början för att han själv skulle söka sig neråt och när han förstod vad jag menade så kortade jag tyglarna och sen avslutade vi med en underbar galopp som var riktigt mjuk och följsam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0