Presentera dig och din häst

2011-01-11 @ 20:12:00 | Dagarna i ett.. | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()
Jag heter då Hanna Felicia Melinda Nilsson, jag är 17år, fyller 18 år den 21 augusti. Jag går Handels och administrationsprogrammet inne i Kristianstad. Jag trivs bra samtidigt som jag ångrar att jag inte valde något hästinriktat bara för att ha någon att dela intresset med. Jag har ridit sen jag var fem år gammal och har haft egen häst sen jag var 7.

Jag bor med min pojkvän Rikard i en lägenhet, cirka 1km från mina föräldrar där även mina hästar är.




Maurice

Maurice eller Risse som han kallas är en vallack född 2002, alltså nio år gammal i år. Han är e. San Quintero och ue. Lansiär om jag inte minns fel. Han är en speciell krabat som vet vad han vill och vet exakt hur man ska göra för att slippa jobba. Jag fick han den 25 oktober 2009 tror jag då mammas kompis dotter inte klarade av han. Jag har han på foder och lär nog alltid ha det.

Jag och Risse har inte hunnit tävla någonting men vi ska förhoppningsvis börja träna dressyr nu i vår för att senare satsa stenhårt på hoppningen.



Anirac´s Tulla

Tulla är ett renrasigt new forest sto, 21 år gammal, snart 22. I april har jag haft henne i 5 år. Tulla är e. Åstratorps Mirage och u. Silverlea Suzette. Tulla är dräktig med Rolökke Swallow och det är beräknat till den 9 juni men jag tror att det kommer midsommar eller 19 juni eftersom min syster fyller år då.

Tulla och jag har tävlat upp till LB för några år sedan, inte mer eftersom hon är svårlastad och även jobbig att köra. Annars hade vi tävlat betydligt mer och med bra resultat tror jag. Jag kommer ihåg i LB:n att allt gick super bra och jag kom till omhoppning men givetvis missar jag ett hinder så fick rida tillbaka och det kostade fyra fel. Tyvärr kom vi precis utanför placering men var 10sekunder snabbare i genomgången än alla! Efter fölningen så hoppas jag att vi ska kunna tävla lite bara för skojs skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0