Bestämmelse

2011-02-17 @ 13:34:32 | Dagarna i ett.. | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()
Har bestämt mig för att låta Risse vila fram till helgen för jag vill lägga ner all min tid på han men det hinner jag inte. Därför ska jag börja rida igen på lördag och sen hedanefter ska han ta det lugnt 1-2gånger i veckan, dvs skrittas/travas lite lätt. Sen ska han även ha en vilodag, jag tror att detta kommer bli perfekt för han och hans kropp. Sen ska han även ha längre tids vila på vintern men ska ridas hårt på sommaren.

Tulla ska ridas lättare när jag har tid över, bara ha roligt ute i skogen och enklare markarbetspass. Hon ska bara få njuta och ha roligt. Så vissa veckor rids hon kanske bara på helgen medans vissa veckor 5 dagar.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0