Lastträning!

2011-04-03 @ 16:34:08 | Dagarna i ett.. | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()
Sådär, nu är båda hästarna lasttränade, det gick över förväntan.

Tulla:
Var väldigt siggig i början, gick i sidan av lämmen och en massvis trams. Det enda jag koncentrerade mig på var att hålla hennes huvud rakt och att berömma så fort det blev rätt. I början gick jag bara rakt igenom transporten (frontutlastning) och då gick det framåt och var inga problem. Men sen stängde jag fronten och då ville hon inte alls in, efter lite bråk så gick hon in och backade ett steg i taget ut. Avsluade med att ta ner fronten igen och gå rakt igenom så att det slutade med att jag vann!

Risse:
Han har inte åkt hästtransport sen han kom till mig i oktober och ändå gick det väldigt bra. I början stod han och tvekade lite och tyckte nog att det såg lite farligt ut men sen följde han snällt efter mig, stod stilla men så fort jag backade så slängde han sig ut. Efter några gånger lugnade han sig med backningen och det gick mycket bättre. Avslutade när det gick som bäst.

Nästa gång ska jag göra likadant med Tulla som idag men Risse ska få sin lunch inne i transporten för att vänja sig vid att stå själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0