Står till

2010-09-10 @ 18:23:57 | Maurice | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()
Risse är fortfarande lite halt, men svullnaden börjar lägga sig iaf:).

Igår red jag ett kort dressyrpass hemma i paddocken som fortfarande är lite för mjuk men börjar bli bättre!:)Det gick helt okej och jag är glad att hon arbetar så pass bra för att vara så himla otränad! Hon är en jävla surkärring iaf:P Hon är som en gravid med humörsvängningar men hon är ju dräktig:P När hovslagaren var här hade hon sparkat och stegrat, hon som alltid varit så snäll. Jag behöver nog köra en hård uppfostran för mina små älsklingar!

Åter till ämnet, jobbade mest i traven och gick helt okej, ville inte riktigt jobba hela tiden men det är ju förståligt och i den lilla galoppen vi körde orkade hon inte alls bära sig men jag ser varje dag ett litet framsteg att hon är på väg att bli bättre och bättre! Om några veckor hoppar vi igen och jag längtar så!

La även ut en annons om att jag söker tränare, har redan fått tre svar men vet inte riktigt hur jag tycker. En lät riktigt bra men antagligen är hon svindyr!

Nästa vecka kommer Cilla och ska klippa Tulla, blir en helklippning pga hennes dammallergi. Detta betyder alltså att hon måste klippas ofta så att det inte hinner samlas allt för mycket damm i pälsen. Får se om vi klipper Risse eller om vi väntar, han får ju inte så lång päls.

Imorgon ska jag på hästauktion med Rikard, ska inte köpa någon häst men kanske några hästgrejer och sen är det roligt att bara kolla. Tycker lite synd om hästarna, de har inte själva valt att få vara där men förhoppningsvis kommer de flesta till bra hem och antagligen få det bättre än vad dem hade tidigare!

Någon som vill se bilder från ridningen på Tulla?:D

PUSSPUSS:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0