Vilket täcke!

2010-10-20 @ 07:54:51 | Maurice | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()
Många använder redan övergångstäcke eller regntäcke med stalltäcke under och det får dem gärna göra men jag försöker att vara smart! Det sägs att det ska bli den kallaste vintern på 1000 år:O (hoppas inte) och då kommer det inte finnas tillräckligt med täcken för att täcka den kylan. Därför har jag valt att försöka använda regntäcke så länge tills hästarna börjar frysa! Jag vill inte att mina fina hästar ska frysa nu i vinter och fastän dem är klippta så har Risse ett tunt fodrat regntäcke och Tulla ett ofodrat med hals och det fungerar alldeles utmärkt! Även om det är minus och strålande solsken så har jag dem utan täcke ibland för mina hästar älskar det!

Om jag har ridit på kvällen och tar in dem direkt efter så har dem varsit ulltäcke för att det är det bästa som finns!:)

Nu ska jag gå och göra vid mig innan min buss går mot Kristianstad. Är i stan 9.16 och tåget går 9.23, lite stressigt men orkar inte ta en buss tidigare :). Hoppas att Vånga bussen inte är allt för sen idag :).

Ikväll kan ni räkna med massa bilder om ni vill ha ?:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0