blev ändrade planer..

2010-10-09 @ 15:17:01 | Maurice | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()

Blev ändrade planer igår så vi ska lämna sadlarna på måndag istället:) Red ner till ridbanan med Risse och lade fram två bommar med långt mellanrum mellan. Vi red mest i trav och travade över en bom sen bytte vi varv och lite sånt. Sen gjorde vi samma i galopp och då galopperade vi över en bom sen försökt jag hålla in honom utan att han skulle bryta upp, det var riktigt svårt! Slutade när det gick bra sen red jag hem och åt tacos!

Idag kom Martina så hon tog Tulla och jag Risse så red vi ner till ridbanan och jag lade fram fyra vanliga travbommar som jag längde och kortade avståndet mellan för att han hela tiden skulle få tänka. Riktigt fin var han och gick i korrekt form med bakben som hängde på. Han var inte alls lika tung i handen och slängde inte med huvudet så jag är riktigt nöjd med honom. Kunde även öka och korta galoppen som jag ville, blir så glad! Red Tulla lite sen också för att känna igenom henne, hon var avslappnad och riktigt trevlig att sitta ner och jobba på idag.

Nu ska jag bara slappa är tanken sen får vi se vad som händer, kanske ska till stan med älskling och köpa godis och hyra filmer! Ikväll är det P.S I love you på 4:an och jag tycker verkligen om den filmen.

Imorgon blir det ridning sen börja plocka ner grejer från väggen i älsklings lägenhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0