Kan inte bestämma mig

2010-11-08 @ 12:26:43 | Maurice | Kommentera här (1) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()
Jag kan verkligen inte bestämma mig om jag ska köpa en klippmaskin. Jag har aldrig klippt en häst i hela mitt liv men lär ju göra det. Funderar på att köpa en billig begagnad som är lite bättre sen köpa en ny när den kommer användas mer. Kommer antagligen klippa Tulla 4 gånger till detta året och risse en eller två. Har hittat en som aldrig är använd som kostar 700kr.

Nu ska jag sluta tjata men det är jobbigt. Sitter i skolan, är klar med mitt arbete så får göra vad jag vill. Kollar efter vintertäcke till Risse och Tulla, ska ju köpa täcken på Gekås när jag ska dit den 22 december men de behöver vintertäcke innan dess. Ska nog köpa ett med hals till Risse och ett utan till Tulla.

Funderar på detta till Tulla:



och detta till Risse:



Och sen behöver jag själv en vinterjacka, en riktigt varm så jag slipper frysa. Hittade denna, verkar vara riktigt mysig.



Allting finns på www.borjes-tingsryd.se

Vad tycker ni om grejerna? Jag tycker att täcket till Risse är rätt fullt men när han har rullat sig några gånger så syns inte det. Risse är ju frusen av sig så han behöver hals på sitt täcke. Tulla har ett regntäcke med hals och hon har så mycket underhudsfett att hon inte fryser, hon hade egentligen kunnat gå ute dygnet runt utan täcke men jag gillar täcken.

Kommentarer
Postat av: anna

alltså man måste ha en bra klippmaskin för att det ska vara lätt och gå snabbt och klippa och bli snyggt:) mitt tips är att köpa en bra begagnad typ DeLaval de är bäst, och skär kan man alltid slipa så den blir bra:) håller länge med:)

2010-11-08 @ 15:10:46
URL: http://annasandquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0