Vilken känsla!!

2010-07-20 @ 20:46:16 | Maurice | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()

När jag kom hem från jobbet så gick jag och hämtade Tulla i hagen.
Tog in henne i stallet och hon såg verligen konstig och gammal ut, det kändes inte alls bra, någonting såg konstigt ut.. Så kom jag och tänka på att hon alltid har haft kort man hos mig så kapade den ett x antal centimeter, klippte även någon decimeter på svansen och ryckte luggen :D så nu ser hon betydligt yngre ut och mer som Tulla!
Vi red ner till sjön, kände lite på vattnet sen red vi hem igen, hon är ju inte riden på 2-3månader och är rent ut sagt smällfet:O

Det blev mest skritt men travade några steg och tog en galoppfattning, det gick som det gick ;) Hon är iaf riktigt skön att sitta på barbacka och det är ju tur det eftersom det lär nog bli några veckors ridande barbacka då hon är aningen för bred för alla sadlar just nu, tänker inte köpa en ny sadel bara för det, vet att de passar så hon får helt enkelt banta minst 100kg!

Risse tog jag bara in och borstade lite eftersom hans skor är riktigt lösa, så han får vänta tills imorgonbitti, då ska jag gå upp halv sex bara för att hovslagaren kommer klockan sex.. yippie. Men det behövs verkligen, både Tulla och Risses hovar ser hemska ut!! Sen när han har åkt så ska jag rida båda sen in och sova några timmar innan jag ska jobba:)

Bilder kommer senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0