Dagens ridpass Maurice!

2010-12-18 @ 15:59:54 | Maurice | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()
Tog in Risse från hagen och han var helknäpp. Sen i stallet dummade han sig hela tiden och skulle inte stå silla, vet inte vad jag ska göra då. Jag pratade lugnt med honom en stund men han fortsatte så då blev jag lite arg på honom.

Red till stubben för att jobba igenom honom. Tar tio minuter dit så han var lagom igång när vi kom dit galopperade jag lite bara för att han skulle bli av med den värsta överskottsenergin. Sen jobbade jag han mycket i traven, att han skulle gå fra för skänkeln och sen hade jag han någon inåtböjd. Riktigt fin blev han i slutet och blev nästan tårögd över hur snäll och fin han har blivit. Avslutade med galopp med mycke framåtbjudning. Finfin är han min lilla älskling.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0