Blandat strö

2010-12-02 @ 14:23:00 | Anirac's Tulla | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()
Innan har vi bara haft spån till hästarna, dels för att jag är allergisk mot halm och dels för att Tulla har varit oc är dammkänslig. Men igår ändrade jag lie uppfattning när jag läste på www.warnmark.blogg.se om hennes åsikt att halm var det bästa ströet. Så eftersom det är så länge sedan jag använde halm så bestämde jag och mamma oss för att prova halm och se hur Tulla reagerar. Vi valde även detta för att hästarna ska kunna sysselsätta sig i boxen och kunna ge dem lite ute när det är kallt. Risse tappar även mycket hull på vintern och ge han fri tillgång går inte eftersom Tulla hade ätit konstant och sen hade det blivit jätte dyrt i längden.

Så nu har vi mycket spån i botten, cirka 2-3spånbalar och sen en bal halm var till dem ovanför allt för att de ska sysselsätta sig och absolut inte frysa. Vi har ju uteboxar och halmen är varm och skönare för dem att ligga på. Nu återstår det att se hur Tulla reagerar och om jag trivs, hästarna är viktigast men jag vill inte leva på allergitabletter. Så nu sticker jag ut och mockar, längtar nästan. Sen berättar jag senare vad jag tyckte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0