Ridit

2010-08-11 @ 13:22:42 | Maurice | Kommentera här (0) | Länk till detta inlägg | Trackbacks ()
Roliga rubriker.. ;)

Har precis kommit in från stallet, blev ett långt pass med Risse som var helknäpp.. Gjorde vid honom och sånt sen när jag skulle sätta på mig hjälmen och stövlarna så la han nästan sig ner.. :S Så det blev bråttom på med grejerna sen hoppa upp snabbt som attan.. sen var han hur pigg som helst och öronen var spetsade framåt, han är verkligen skum min fina häst!

Red ner mot den stora ridbanan men där var tyvärr folk som snickrade och tyckte det skulle vara rätt onödigt att rida där, Risse hade inte kunnat koncentrera sig. Så jag red hem igen, tog några galoppfattningar och helknäpp var han. Antagligen därför allt tog så lång tid. Så när jag kom hem blev det några varv i trav och något i galopp och då uppförde han sig finfint. Galoppen är fortfarande jobbig för honom men inte så konstigt. Vi tar igen det nu:)
Igår var vi på Hööks och då provade jag ett par ridstövlar, det var nog första paret som satt perfekt på mina extremt korta ben, lädret var mjukt och så med men blev lite orolig när jag blev alldeles svart om fingrarna, så väntar nog till Göteborg horseshow om jag nu hittar någon att åka dit med!:)


Tog en bild innan vi red iväg och sen några i hagen också men hittar tyvärr inte sladden:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0